Student
Studentläge

Hitta svaret på din fråga

Kundforum eller personlig service

Många undrar samma sak som du. Prova att söka i vårt kundforum och se om du kan hitta svaret på din fråga. Om du inte hittar svaret där eller om din fråga är av mer personlig karaktär, till exempel frågor om Mina Sidor kan du mejla info@skovdebostader.se

Har du frågor om till exempel ett aktuellt erbjudande, mejla uthyrning@skovdebostader.se 

Öppettider i Bobutiken och Kundcenter

Ordinarie öppettider Bobutiken

Måndag 14.00-18.00
Onsdag och fredag 10.00-15.00

Midsommarafton 21/6 – Stängt

Sommaröppettider i Bobutiken (24 juni – 16 augusti)

Måndag 13.00-15.00
Onsdag och fredag 09.30-11.30

Telefontider Kundcenter

Måndag – fredag 07.00-16.00

Midsommarafton 21/6 – Stängt

Bokade besök för vissa ärenden

Om du inte har möjlighet att besöka oss under våra ordinarie öppettider, tar vi i mån av tid emot bokade besök för inbetalning av hyra och för tapet- och golvval. Boka din tid genom att kontakta kundcenter. Vi har endast möjlighet att ta emot besök under dagtid.

Se tapeter digitalt

Om du vill hålla dig hemma – men ändå vill välja nya tapeter – kan vi tipsa om borastapeter.com. De har bland annat en app där du kan se hur tapeterna ser ut direkt på väggen hemma! I vårt standardsortiment ingår kollektionerna Borosan Hem och Borosan Bas.

Lämna brev i brevlådan

Utanför Bobutiken på Drottninggatan 2A finns en brevlåda. Där kan du alltid lämna svarskuvert och brev.

Adress

Drottninggatan 2A
Box 303, 541 31 Skövde

Felanmälan

Vardagar 07.00-16.00

Hösten 2023 införde vi central felanmälan i våra områden. Förändringen gäller att du inte ska kontakta kvartersvärden för att göra en felanmälan utan istället lägga in din felanmälan på Mina sidor  eller välja att ringa kundcenter på 0500-47 74 00 (knappval 3).

Akuta fel

Vid akuta fel under övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00

Trygghetsjour

Vardagar 07.00-16.00

Har du en granne som stör eller känner du oro för din egen eller annan hyresgästs trygghet, kontakta i första hand en bosocial samordnare under dagtid. Ring då till kundcenter 0500-47 74 00 och välj knappval 4.

Övrig tid och vid akuta störningar

Vid allvarliga och akuta störningar sena kvällar och nätter, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00. Var beredd att uppge namn, objektsnummer och telefonnummer. Uppgifterna hanteras konfidentiellt gentemot störande part.

Låsöppning

Vardagar 07.00-16.00

Kontakta en kvartersvärd i ditt bostadsområde om du låst dig ute och behöver hjälp med låsöppning under dagtid. 

Övrig tid

Vid behov av låsöppning övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour på 0500-43 70 00. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Var beredd på att legitimera dig. Du får betala kostnaden för låsöppningen. 

Parkeringsövervakning

Säkerhetstjänst i Väst – Övervakning i våra bostadsområden

Säkerhetstjänst i Väst sköter parkeringsövervakningen av våra parkeringar i alla bostadsområden.
Upptäcker du en felparkering ringer du 0500-41 00 90.
Trygghetsjouren och fastighetsjouren är fortfarande via Securitas och är nummer 0500-43 70 00.
 
Hyresgästguiden

Hyresgästguiden är till för att våra hyresgäster enkelt och tillgängligt ska komma åt information, tips och råd kring boendet och livet i våra områden.

Nyproduktion
Studentläge
Skip to content